Chasingunesco Team zdobywa kolejne najwyższe szczyty!

W drodze po kolejne szczyty

11 karpackich szczytów z projektu Korona Gór Polski.

Po zdobyciu wszystkich szesnastu sudeckich szczytów należących do Korony Gór Polski (KGP) pozostało nam kolejnych jedenaście położonych w Kapatach. Do zdobycia pełnej korony zostanie nam jeden szczyt leżący w Górch Świętokrzyskich. Swoją przygodę z karpackim odcinkiem rozpoczęliśmy w sierpniu 2016 r. zdobywając Turbacz, by następnego dnia zdobyć Wysokie Skałki w Pieninach i Mogielicę w Beskidzie Wyspowym. Główną postacią w naszym teamie jest siedmiolatka, która radzi sobie coraz lepiej. Jak nam idzie zdobywanie kolejnych szczytów? - możecie zobaczyć tutaj.

06/15/17

23/28 Radziejowa, Beskid Sądecki

1262 m n.p.m. Radziejowa, Beskid Sądecki

To miał być długi "górski" weekend. Mimo początkowych trudności (korków na A4) docieramy około południa w pobliże Bacówki na Obidzy, skąd po krótkiej przerwie wyruszmy na szczyt. Piękna trasa, po lewej stronie Pieniny, a za nimi Tatry. Około 15-tej mamy 23 szczyt z Korony Gór Polski. Brawo ekipa! Teraz tylko zejście. Chwilę po szesnastej mamy wypadek. Niestety stało się. Noga Marzenki nie wygląda dobrze. Wszystko wskazuje na to że jest złamana w kostce. Wzywam na pomoc krynicką grupę GOPR. Resztę drogi Marzenka pokonuje quadem z grupą ratowników. Ja z Lenką schodzimy w dół w ekspresowym tempie. Do parkingu mamy godzinę. Lenka momentami biegnie za mną. Następnie jedziemy do szpitala w Krynicy gdzie czekają nas badania i wyrok: sześć tygodni gipsu. Koniec górskiego weekendu, pauza na kolejne szczyty (wpis czerwiec). Pamiętajcie: w górach wszystko jest możliwe, nawet w tak piękny momentami dzień jakim był czwartek ....
Wpis październik: Gips zdjęliśmy pod koniec sierpnia. Do dziś trwa rehabilitacja nogi. Projekt KGP został zawieszony do pełnej sprawności Marzenki. Pozostało nam pięć szczytów.

Mamy 23 szczyt
Przełęcz Żłóbki pomiędzy Wielkim Rogaczem, a Radziejową.
Tak mamy!

03/25/17

22/28 Łysica, Góry Świętokrzyskie

612 m n.p.m. Łysica, Góry Świętokrzyskie.

Góry Świętokrzyskie w sam raz na otwarcie sezonu. Startujemy z Wrocławia o 5.15 gdy świta. Pierwszy "twórczy" postój robimy przy legendarnym dębie Bartku. O 10.15 jesteśmy w Świętej Katarzynie, skad rozpoczynamy spacer czerwonym szlakiem na szczyt Łysicy. Mijamy żródło św. Franciszka i kościółek. Idziemy puszczą jodłową, wsłuchujemy się w pracę dzięcioła, oglądamy pierwsze gołoborze pod szczytem i  jesteśmy na Łysicy. Mamy 22 szczyt!
Ps. Tego dnia odwiedzamy jeszcze Krzemionki Opatowskie. Mam nadzieję, że wkrótce znajdą się na liście UNESCO jako kolejny obiekt z Polski. Wieczór zastaje nas w Sandomierzu skąd wracamy do domu. Bilans: 920 km i 19 godzin. To była miła sobota.

Łysica
Mamy 22 szczyt
Łysa Góra

Galeria zdjęć z wyprawy na najniższy szczyt w KGP

10/01/16

21/28 Rysy, Tatry

2499 m n.p.m. Rysy, Tatry.

W Polsce wyżej się nie da!. Mamy Rysy!

Wędrówkę zaczynamy niebieskim szlakiem z parkingu przy Popradzkim Jeziorze (1246 m n.p.m.) Jest siódma trzydzieści, szarawo i plus trzy stopnie na termometrze. Zimno. Stopniowo, gdy idziemy w górę, pokazuje się słońce. Mijamy Popradzkie Jeziorko i gdy wchodzimy w kosodrzewiny jest już bardzo przyjemnie. Nad Żabim Potokiem (1620 m) odbijamy w prawo na czerwony szlak i otwartą przestrzenią, przy pięknych widokach dochodzimy do Żabich Stawów Mięguszowieckich (1920 m). Nasz kolejny cel to Chata pod Rysami (1250 m), ale by do niej dotrzeć musimy pokonać trudny odcinek szlaku z drabinkami, podestami i łańcuchami. Poszło sprawnie, kolejny etap za nami. Z Chaty pod Rysami, osuwiskiem pod Wagą, docieramy do przełęczy na głównej grani Tatr (2337 m). Pozostaje nam już tylko wspinaczka na sam szczyt. Chwilę przed czternastą jesteśmy na Rysach! Mamy "oczko" czyli 21. szczyt w KGP. Wdrapujemy się jeszcze na środkowy wierzchołek (2503 m). Od dziś będzie to nasz rekord wysokości.

Teraz nie pozostaje nam nic innego jak spokojnie wrócić tą samą drogą na dół. Ok. dziewiętnastej jesteśmy w punkcie wyjścia. Cała wycieczka to prawie 12 godzin i 1250 m przewyższenia. Najtrudniejsza, ale jak do tej pory chyba najpiękniejsza! Lenka, Marzenka- jesteście wielkie!

Rysy 2499 !!!

Galeria zdjęć z wyprawy na najwyższy szczyt Polski

09/10/16

20/28 Babia Góra, Beskid Żywiecki

1725 m n.p.m. Babia Góra, Beskid Żywiecki.

3.33 wyjazd Wrocław. 7.30 meldujemy się na Przełęczy Lipnickiej (Krowiarki). Tu jemy śniadanie w plenerze grzejąc się  w porannym słoneczku. Startujemy w górę czerwonym szlakiem przez Sokolicę, Kępę, Gówniaka (ciągle zaglądamy pod buty). O 11.30 jesteśmy na Diablaku. Mamy dwudziesty szczyt w projekcie KGP. Trochę zimno, wisi nad nami taka czarna chmura zasłaniająca słoneczko. Przez Przełęcz Brona schodzimy czerwonym szlakiem do schroniska, by "niebieską autostradą" pośród imponujących świerków wrócić na Krowiarki. Mamy jeszcze troszkę czasu zatem rzutem na taśmę (ostatnie wejście) odwiedzamy Centrum Górskie Korona Ziemi w Zawoi. Makiety szczytów - świetna sprawa, reszta także. O 22.30 jesteśmy we Wrocławiu. To był piękny dzień. Brawo ekipa!

Babia Góra

Galeria zdjęć z wyprawy na Babią Górę

08/28/16

19/28 Mogielica, Beskid Wyspowy

1171 m n.p.m. Mogielica, Beskid Wyspowy.

To drugi zdobyty szczyt tego dnia po porannym wejściu na Wysokie Skałki. Jesteśmy w Beskidzie Wyspowym na przełęczy Rydza Śmigłego, na wysokości 700 m n.p.m. Tu zaczyna się zielony szlak na Mogielicę. Mapa pokazuje czas wejścia: 2 godziny. Zaczynamy, jako nieliczni idący o tej porze, pod górę.

Godzina dwadzieścia - tyle nam zajęło zameldowanie się na szczycie pod wieżą widokową. Chwila odpoczynku i jeszcze wizyta na dwudziestometrowej, drewnianej wieży. W oddali, na horyzoncie majaczą Tatry, okolica zachwycająca. Teraz na dół, czas wracać, ale zanim to nastąpi robimy dłuższy piknik na Polanie Stumorgowej. Powoli kończy się dzień, słońce coraz niżej, a w oddali uśmiecha się do nas Babia Góra. Ostatnie metry przed przełęczą idziemy o zmierzchu. Dzisiaj pokonaliśmy 790 m w górę.

Bilans dwóch dni: trzy szczyty i 1500 m przewyższeń. To był bardzo wyczerpujący weekend, ale jakże udany!

Mogielica

Galeria zdjęć z wyprawy na Mogielicę

08/28/16

18/28 Wysokie Skałki, Pieniny

1050 m n.p.m. Wysokie Skałki, Pieniny.

Drugi dzień w Karpatach. Z Nowego Targu jedziemy w kierunku zamglonego Jeziora Czorsztyńskiego. Mijamy Niedzicę i Czerwony Klasztor. Wycieczkę na najwyższy szczyt Pienin zaczynamy od słowackiej strony. Z położonej pośród łąk, Przełęczy Strananśkiej czy jak kto woli Korbalowej, zielonym szlakiem idziemy w kierunku polskiej granicy, by po ok. 1,5 godzinie zdobyć szczyt zakończony skalną kopułą. Dookoła nas Pieniny, Tatry, Góry Lewockie, Magura Spiska, Beskid Sądecki i Masyw Turbacza.

Wysokie Skałki

Galeria zdjęć z wyprawy na Wysokie Skałki

08/27/16

17/28 Turbacz, Gorce

1126 m n.p.m. Turbacz, Gorce.

Jesteśmy w Karpatach, w Gorcach, a konkretnie w Kowańcu czyli  dzielnicy Nowego Targu. Stąd żółtym szlakiem rozpoczynamy wędrówkę na Turbacz. Mijamy ostatnie zabudowania i docieramy do skrzyżowania z czarnym szlakiem przy Bukowinie Miejskiej. Stąd już widać szczyt. Tu piknikujemy. Ruch jak .... no właśnie (terenówki, quady, motory). Ani Rzym mi nie pasuje, ani Marszałkowska. Odtąd będzie zatem "ruch jak na Turbaczu".  Po 3,5 godz. spokojnego podejścia jesteśmy pod schroniskiem "Na Turbaczu".  Stąd jeszcze piętnaście min. i mamy siedemnasty szczyt!

Droga powrotna to zielony szlak przez Bukowinę Waksmundzką  (piękne widoki na Tatry, Pieniny, Góry Lewockie) do Kowańca, gdzie jesteśmy ok. siedemnastej. W nogach 19,5 km. Lenka idzie pobiegać z poznanym w hotelu psem...

Widok na Tatry ze schroniska na Turbaczu

Galeria zdjęć z Turbacza

07/17/16

16/28 Szesnaście sudeckich szczytów w Koronie Gór Polski

Szesnaście szczytów z projektu Korona Gór Dolnego Śląska i Opolszczyzny - wstępu do szerszego projektu czyli Korony Gór Polski składającego się z dwudziestu ośmiu najwyższych szczytów w najważniejszych pasmach górskich znajdujących się w Polsce.

Wspólną wędrówkę rozpoczęliśmy od zdobycia szczytu Szczelińca w sierpniu 2015 r. a zakończyliśmy szczytem Wysokiej Kopy po niespełna roku wędrówek po sudeckich pasmach (lipiec 2016 r.)

Galeria z wejść na szesnaście sudeckich szczytów
Informacja o prawach autorskich: Wszystkie zdjęcia na tej stronie są chronione prawem autorskim. Nie mogą być kopiowane, drukowane, powielane, modyfikowane lub wykorzystane w inny sposób bez wyraźnej zgody właściciela praw autorskich. Copyright by S. Mierzwa 2010-2017